Kom, wees hier

Kom, wees hier

Yoga thuis - deel een:  waarom en waar?  Deel een

Als je thuis yoga of meditatie wil gaan beoefenen, vraag je dan eerst eens af: “waarom?”
Waarom denk je dat je leven beter wordt door de dagelijkse beoefening van yoga? En als je weer weet waarom dat zo is, schrijf die redenen dan op.

Want of je een nieuwe bezigheid volhoudt, hangt sterk af van je motivatie. Soms kun je zo enthousiast zijn over zoveel verschillende dingen, dat je alweer vergeten bent waarom je (ooit) aan iets begon. Daarom is het goed om dit op een kaartje te schrijven en er een tekening of versiering bij te maken. Plaats het kaartje dan naast een mooie foto en zet het op een bijzondere plek.
 

Waar? Op de plek in je huis waar je yoga en meditatie wil gaan beoefenen. Het hoeft slechts een hoekje van een kamer te zijn waar alles wat je nodig hebt voor de beoefening van yoga stilletjes op je wacht. Hoe richt je dit hoekje verder in? Bijvoorbeeld met een aangestoken kaars, verse bloemen, een object met een bijzondere betekenis of herinnering voor jou en een paar inspirerende boeken. Als je kijkt naar het hoekje, moet het je doen glimlachen, het moet je uitnodigen: “Kom, wees hier.”
 
 
 

Oefeningen

1. Schrijf op waarom je vaker aan yoga en meditatie zou willen doen.
2. Maak een tekening of versiering bij je motivatie. Schrijf je gedachten in mooie letters op een kaartje of op/naast een mooie foto.
3. Creëer een hoekje in een kamer dat je uitnodigt.

met dank aan Justa Resovsky-Vrijlandt voor de Nederlandse vertaling

Delen a.u.b!.
Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInShare on Google+Email this to someonePrint this page

Comments are closed.